Home Aktualitások Újságcikkek Tavaszi méregtelenítés

Fogyj, tisztulj, töltődj fel!- Ha tavasz, akkor méregtelenítés, feltöltődés, regenerálódás!

 

Télen anyagcserénk lelassul, így a szervezetünkbe kerülő mérgeket és a képződött salakanyagokat sem tudja eltávolítani. Egy két-három hetes kúra már észrevehetően jó hatással van közérzetünkre!

Ilyenkor, amikor pár nap múlva márciust írunk és bezár a korcsolyapálya, érezni, hogy jön a tavasz.

Nemcsak azért, mert hóvirág nyílik a kertekben - élelmesebbeknél krókusz - vagy lehullott újból a hó, hanem abból is, hogy mindenki vidámodik. Már láthatóan hosszabbak a nappalok, nemsokára itt az idő, amikor minden virágzik, a madarak felszabadultan énekelnek, apró macskák futnak ki felszabadultan az autó elé. Ennyi felszabadultság láttán mi is szeretnénk azok lenni - ehelyett sokszor egész nap fáradtak vagyunk, ólmosan hurcoljuk tagjainkat egyik helyről a másikra, fakó a hajunk-bőrünk, és van köztünk (khmm) olyan is, aki megpillantja combja hátsó felét a tükörben és felsikít.

Miért történik ez? Télen anyagcserénk is lelassul, így a szervezetünkbe kerülő mérgeket és a képződött salakanyagokat sem tudja eltávolítani. Ezek megbontják a belső egyensúlyt, sejtszinten akadályozzák az oxigén- és tápanyagellátást, ami az energiatermelésre is kihat, nem csoda hát, ha teljesítőképességünk csökken és fáradtnak érezzük magunkat. A cellulitiszünket meg hangsúlyosabbnak - és ez nem pusztán optikai csalódás.

Megérett tehát a helyzet egy jó kis tavaszi méregtelenítésre! A módszer támogatja az erre hivatott belső szervek munkáját, segít kilökni magukból az összegyűlt káros anyagokat. A megfelelő méregtelenítés során a szervezetünkben keletkező köztes - sokszor toxikus - anyagcseretermékektől is megszabadulhatunk. Nosza, nézzünk utána, hogy is kell ezt csinálni!
A kevésbé határozottaknak sajnos hamar elveheti a bátorságát az, ha olyan tanácsokba botlanak, melyek szerint a legjobb, ha 6 héten át kizárólag ásványvizet isznak étkezés gyanánt. Hasonlóan hatnak az ilyesféle mondatok is: "A teliholddal átitatott rezgőfűmaghéjból és zöldrekettyéből készített turmix elfogyasztása után igyunk ismét váladékoldó teákat."

Lássuk hát, mit tegyen az, aki úgy szeretne megszabadulni mérgeitől, hogy közben továbbra is emberek közé jár, dolgozik, szórakozik és nem is akar éhezni [nagyon :)].

Attól függően, hogy mennyire érezzük erősnek magunkat, a kúra időtartama lehet 1-2-3-... -6 hét. A két-három hetes már észrevehetően jó hatással van közérzetünkre, aki pedig vallási ünnepként közelít a Húsvéthoz, annak a 6 hetes - 40 napos böjti időszak tökéletes lehetőség a testi mellett a lelki felkészülésre. Ez hamvazószerdán kezdődik és Húsvétvasárnapig tart.

A méregtelenítő kúra kulcsszavai: az emésztőrendszer tehermentesítése (böjt), a fokozott folyadékbevitel és a tisztító gyógynövények használata.

Ez az étrend csak egy alap filozófiát tesz lehetővé, nem lesz gondosan leírva, hogy reggeli: apróra vágott zeller...stb., itt meg lesznek adva az adott ételtípusok, és ezen belül Önnek jogában áll megtalálni azon ételfajtát amit meg tud magának engedni.

1. nap: Naponta legalább óránként folyadékbevitel, és legalább minden második órában zöldség vagy gyümölcslé fogyasztása, amely nagyjából 1-2 dl körül legyen. A zöldséglé/gyümölcslé ha nincs lehetősége arra, hogy maga otthon turmixolja össze, akkor javasoljuk olyan italok vásárlását, melyek tartósítószert, E - ket, és cukrot nem tartalmaznak.

2. nap: Óránként továbbra is fogyasszunk 1-2 dl. folyadékot - felváltva a vizet és a különféle leveket. A 2. napon már lehet fogyasztani friss, nyers zöldségeket, gyümölcsöket.

3. nap: Párolt zöldségek (zsír nélkül), gyümölcsök fogyasztása, az étrend bővíthető barna rizzsel és barna kenyérrel. A folyadékbevitel továbbra is óránként történjen.

4. naptól - 2. héten át. Az összes fenti étel fogyasztható az étrend bővíthető sovány leginkább szárnyas húsokkal. Fogyasztható már sovány tej illetve tejtermékek.

A kúra lejárta után vissza lehet térni a normál étrendünkhöz, bár 2 hét egészséges táplálkozás és sok zöldség, gyümölcs elfogyasztása után az ember megszokja ezeket az ételekhez és egyfajta igény is kialakul már.

A zöldségek nagy előnye, hogy színesek ezáltal nemcsak a testnek hanem a léleknek is kedveznek.

A teljes kúra során hagyjuk el étkezésünkből a csokoládé, kávé, tartósított-, feldolgozott- és gyorséttermi élelmiszerek, alkohol, fehér cukor fogyasztását. Az édesítést is vegyük minimálisra. Ha úgy érezzük, hogy nagyon muszáj, akkor használjunk barna cukrot (vigyázat! nézzük meg az összetételt: a legtöbb boltban kapható barnacukor finomított fehér cukorból készül, karamellel festve) vagy mézet.

Még egy nagyon fontos dolog: Mozogjunk! Tavasz közeledtével tegyünk nagy sétákat a kellemes, friss levegőn. Naponta fél óra mozgás, egy gyors ütemű séta, vagy egy fiatalító aerob futás kifejezetten segít tavaszi megújulásunkban. (http://www.wellsite.hu/nordic.php)

A böjt végén tartsunk 1-2 felépítőnapot. A felépítőnapokon fokozatosan térjünk vissza a teljes értékű táplálkozáshoz.

 

 

Forrás: http://www.wellnessotthon.info/tavaszi_meregtelenites

http://www.edenkert.hu/elet-mod/wellness/meregtelenites-a-bojt/626/

www.biomix.hu

 
A honlapon olvasható gyógyszerekkel kapcsolatos információk nem helyettesíthetik a megfelelő szakember megkeresésének szükségességét betegség fennállása esetén!
Jogi nyilatkozat